Ford kondigde woensdag de oprichting aan van twee 'strategisch onafhankelijke' autobedrijven: een voor elektrische voertuigen en de andere voor voertuigen met verbrandingsmotor.Ford zegt dat de stap de ontwikkeling en schaalvergroting van EV's en geconnecteerde voertuigen zal helpen versnellen, terwijl "de iconische naamborden worden benut".Voortbouwend op het Ford+-plan dat afgelopen mei werd onthuld, en dat de ontwikkeling van meerdere elektrische voertuigen voor de massamarkt tegen het midden van het decennium omvat, zullen de nieuwe business units afzonderlijk functioneren, net als de commerciële business van Ford Pro.Het resultaat, zo beweert Ford, zal een snellere vooruitgang zijn in de verschuiving naar elektrische voertuigen.“We gaan all-in en creëren afzonderlijke maar complementaire bedrijven die ons start-up snelheid en ongebreidelde innovatie in Ford Model E geven, samen met de industriële knowhow, het volume en iconische merken van Ford Blue zoals Bronco, waar start-ups alleen maar van kunnen dromen. ”, zei CEO Jim Farley, in een release bij de aankondiging.Farley zal zowel de president van Ford e als de CEO van Ford Motor Company worden, terwijl Doug Field zal dienen als Chief EV en Digital Systems Officer van Model E.Kumar Galhotra zal fungeren als president van Ford Blue, terwijl Hau Thai-Tang de productontwikkeling en de toeleveringsketen aan de ICE-kant zal leiden, inclusief gemeenschappelijke componenten met EV's.Het bedrijf zegt dat het succes van het project was gebaseerd op het succes van "kleine, missiegedreven" teams die de Ford GT, Mustang Mach-E en Ford F-150 Lightning ontwikkelden, zoals het Team Edison in Detroit dat achter de laatste twee.Ford heeft de afgelopen maanden een toename van het EV-volume geboekt, waaronder het streven om de productie van de Mustang Mach-E tegen 2023 te verdrievoudigen en de productieplannen voor de elektrische F-150 Lightning op te voeren tot 150.000 per jaar.Het bedrijf plant ook een elektrische vrachtwagen op ware grootte die rond 2026 moet verschijnen, in "ongelooflijk hoog volume".Ford Model E zal volgens het bedrijf verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van EV-platforms, batterijen, e-motoren, omvormers, opladen en recycling, en om "grondige, baanbrekende elektrische voertuigen te creëren", evenals de ontwikkeling van softwareplatforms en "volledig genetwerkte voertuigarchitecturen ter ondersteuning van heerlijke, altijd actieve en steeds betere voertuigen en ervaringen."Ford EV-platforms voor het midden van het decennium, gepresenteerd door Hau Thai-TangMisschien wel het meest interessant, Ford merkte op dat Model e het voortouw zal nemen bij het veranderen van de manier waarop EV's worden gekocht en verkocht - en misschien de prijsopdrijving die in sommige gevallen de acceptatie van EV's belemmerde, zal zuiveren.Het zal "een opwindende nieuwe winkel-, koop- en eigendomservaring creëren voor zijn toekomstige klanten van elektrische voertuigen met eenvoudige, intuïtieve e-commerceplatforms, transparante prijzen en gepersonaliseerde klantenondersteuning door Ford-ambassadeurs."Ford Blue zal ondertussen "de iconische Ford-voertuigen versterken waar klanten van houden, zoals F-Series, Ranger en Maverick-trucks, Bronco en Explorer SUV's en Mustang", en klanten helpen met situaties "wanneer ICE-capaciteiten vereist zijn. ”Meld u aan om het laatste groene auto- en milieunieuws te ontvangen, dagelijks in uw inbox!Ik ga ermee akkoord e-mails van Green Car Reports te ontvangen.Ik begrijp dat ik me op elk moment kan uitschrijven.Privacybeleid.Tesla wil naar verluidt dat Panasonic het tempo opvoert in de ontwikkeling van batterijen.Vrachtwagenfabrikanten beschouwen het herbouwen van dieselmotoren als brandstofcelinstallaties.En GM geeft de Chevy Bolt EUV een sportieve look die aansluit bij zijn benzinemodellen.Dit en meer, hier bij Green Car Reports.GM heeft een nieuwe Redline Edition onthuld voor het tweede modeljaar van de Chevrolet Bolt EUV, die binnenkort begint.De rest van de 2023 Chevy Bolt EV-line-up, die uitgebreid werd vernieuwd en een diepe prijsverlaging kreeg, wordt overgedragen met slechts één nieuwe kleuroptie - en ja, dat is een rode tint.Volgens de CFO van...Met lange wachttijden voor schonere nieuwe semi's, kunnen waterstofbrandstofcellen mogelijk meer dieselvrachtwagens eerder van de weg krijgen.De Bolt EUV Redline Edition krijgt glanzend zwarte 17-inch wielen met rode accenten, een zwart-rode Bolt EUV-badge op de achterklep en andere accenten.Tesla's grootste leverancier van mobiele telefoons heeft locaties in de VS gescout, hoewel het van plan is om het nieuwe formaat in eerste instantie in Japan te bouwen.Scout is de nieuwe naam voor elektrische SUV's van VW.De prijsstijging van Rivian lijkt meer belangstelling te hebben gewekt.En Foxconn is een Amerikaanse autofabrikant, die Lordstown en Fisker mogelijk maakt.Het is een drukke nieuwsweek geweest, vol wendingen.Dit en meer, hier bij Green Car Reports.Met de afronding van de...Met iPhone-maker Foxconn als contractfabrikant mikt Fisker op minimaal 250.000 per jaar in de fabriek in Ohio waar vroeger kleine Chevy-auto's werden gemaakt.Foxconn zal ook $ 100 miljoen investeren in een joint venture die zal samenwerken met Lordstown Motors en voertuigen zal ontwikkelen die gebaseerd zullen zijn op Foxconn's MiH (mobility in harmony) platform.Rivian heeft in totaal 5.000 vrachtwagens gemaakt.Maar het heeft 10.000 nieuwe voorbestellingen, voor vrachtwagens die gemiddeld $ 93.000 kosten, sinds de prijzen voor zijn vrachtwagens in maart met maar liefst $ 12.000 zijn gestegen.Welk ding?VW brengt de Scout SUV-badge terug als een volledig elektrisch SUV-merk, met modellen die in 2026 worden verwacht.Tesla-schermen zijn oververhit geraakt.De grote elektrische semi van Freightliner en Daimler Trucks heeft in productievorm gebogen.En we rijden met de F-150 Lightning.Dit en meer, hier bij Green Car Reports.De Ford F-150 Lightning uit 2022 vindt de pick-up niet opnieuw uit, maar maakt hem beter door...Door oververhitting kan het scherm vertragen of opnieuw opstarten.Aangezien de feed van de achteruitkijkcamera via het scherm wordt weergegeven, wordt dit als een veiligheidskritiek probleem beschouwd.De productie-eCascadia zal verkrijgbaar zijn met enkele of tandem e-assen, met batterijpakketten tot 438 kWh.De heavy-duty semi wordt nog steeds beschouwd als een vrachtwagen voor korte afstanden, met een maximaal bereik van 230 mijl.